Geplaatst op

Woont u in een appartementengebouw of flatgebouw? Dan betaalt u iedere maand, samen met de huur, een vast voorschotbedrag voor servicekosten. U ontvangt ieder jaar van ons een afrekening.

Op de rekening staan de kosten die Rijnhart Wonen het jaar ervoor maakte en die we mogen doorbelasten. Dat zijn vooral kosten voor de schoonmaak van algemene ruimten zoals trappenhuizen, portieken, galerijen en liften. En de kosten voor elektriciteit voor bijvoorbeeld de algemene verlichting, liften en elektrische deuropeners.

Aan het einde van het jaar bekijken we welke kosten we daadwerkelijk hebben gemaakt. Zijn de kosten lager dan ingeschat? Dan krijgt u een deel van uw betaalde voorschotbedrag terug. Vallen de kosten hoger uit? Dan vragen wij u geld bij te betalen. We zijn verplicht de servicekosten voor 1 juli met u te verrekenen, ook als u verhuist.

Aanpassing voorschotbedrag
Er kan een groot verschil ontstaan tussen het voorschot dat u maandelijks betaalt en de uiteindelijke kosten. In dat geval passen wij het voorschotbedrag voor komend jaar aan. U ontvangt hier dan vooraf informatie over. Het nieuwe voorschotbedrag gaat per 1 juli 2023 in. Kijk hier voor meer informatie.

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Vrijdag 3 oktober gesloten

Op vrijdag 3 oktober zijn we vanwege Leidens Ontzet gesloten. Meld een reparatie op onze website via Mijn Rijnhart. Daar kunt u ook andere woonzaken regelen. Bel bij spoed naar 071 589 04 70.
Lees meer
Foto denk mee klimaatbestendige Vlietwijk

Denk mee over een klimaatbestendige Vlietwijk

Tijdens deze avond bespreekt de gemeente samen met bewoners de gevolgen van extreem weer, zoals wateroverlast en hitte. Ook worden oplossingen en praktische tips gedeeld voor in huis en tuin. De resultaten van een eerdere enquête worden gepresenteerd en gebruikt voor een wijkplan.
Lees meer