Dit kunt u doen als u de huur niet op tijd kunt betalen
Geldproblemen kunnen iedereen overkomen. We begrijpen hoe vervelend dit kan zijn en staan klaar om te helpen. We proberen huurachterstanden zoveel mogelijk te voorkomen, zodat problemen niet groter worden.
Neem contact met ons op
Merkt u dat u de huur niet (volledig) kunt betalen? Neem dan direct contact met ons op. Woonconsulent Wesley legt uit: “Hoe eerder we op de hoogte zijn, hoe beter we kunnen helpen en afspraken maken. Vragen over huurbetaling kunt u stellen via incasso@rijnhartwonen.nl of 071 589 04 70. Samen zoeken we naar een oplossing.”
U ontvangt een betalingsherinnering
Ontstaat er toch een betalingsachterstand? Dan ontvangt u een herinnering per brief, e-mail, sms of een automatisch telefoontje. Hiervoor gebruiken wij Mind2Pay, dat onze administratie goed regelt en u op tijd waarschuwt.
Betalingsregeling aanvragen
Loopt de huurachterstand op? Dan zoeken we samen naar een oplossing. Wesley: “We begrijpen dat het leven soms onverwacht verandert. Daarom kunnen huurders de achterstand in maximaal 3 delen betalen. Zo maken we het makkelijker om de geldzaken weer op orde te krijgen.”
Hulp bij geldzorgen
Bij een huurachterstand melden we dit bij het team Eerste Hulp bij Geldzorgen (EHBG) in uw gemeente. Wesley vertelt: “Dit heet vroegsignalering. De gemeente neemt dan contact op om te bespreken of u hulp nodig heeft en kijkt samen met u naar oplossingen. Misschien heeft u recht op toeslagen, zoals huurtoeslag.”
Daarnaast werken we samen met Geldfit en SchuldHulpMaatje. Wesley: “Op deze manier voorkomen we dat huurders geldproblemen krijgen, zodat ze zich thuis kunnen voelen, zonder zorgen over de huur.”
Meer weten?
Kijk op onze website rijnhartwonen.nl/geldzorgen.