Over de klachtencommissie
De klachtencommissie werkt volgens het reglement klachtencommissie en behandelt klachten gratis. De klachtencommissie van Rijnhart Wonen bestaat uit 3 onafhankelijke leden en 1 plaatsvervangend lid. Bekijk hier het rooster van aftreden van de klachtencommissie.

Wat gebeurt er als u een klacht indient?

  1. Bevestiging
    U krijgt binnen 14 dagen een bericht van de klachtencommissie. Daarin staat of uw klacht wordt behandeld. Soms vraagt de commissie om extra documenten.

  2. Reactie van Rijnhart Wonen
    De commissie stuurt uw klacht naar Rijnhart Wonen. Wij geven dan ons standpunt en sturen alle relevante documenten over de klacht naar de klachtencommissie.

  3. Hoorzitting
    U en Rijnhart Wonen krijgen binnen 3 weken een uitnodiging voor de hoorzitting. Dit is een bijeenkomst waar u uw klacht kunt toelichten. U ontvangt ook alle documenten die met de klacht te maken hebben. Er zitten minimaal 5 werkdagen tussen de uitnodiging en de hoorzitting.

    • De zitting is niet openbaar.

    • De commissie kan extra personen uitnodigen die iets over de klacht kunnen vertellen.

    • U mag iemand meenemen ter ondersteuning of u laten vertegenwoordigen. Bent u zelf niet aanwezig? Dan moet u uw vertegenwoordiger schriftelijk machtigen.

  4. Advies van de klachtencommissie
    Binnen 3 weken na de hoorzitting geeft de klachtencommissie een schriftelijk advies aan u en aan het bestuur van Rijnhart Wonen.

  5. Beslissing van Rijnhart Wonen
    Het bestuur van Rijnhart Wonen laat binnen 1 maand weten wat de beslissing is. Als het bestuur afwijkt van het advies, krijgt u daar een uitleg over.

Contact
Stuur uw klacht per post (Postbus 21, 2350 AA, Leiderdorp) of stuur een e-mail t.a.v. de klachtencommissie.