Zelf regelen
Regel uw woonzaken gemakkelijk digitaal via ‘Mijn Rijnhart’.

Post digitaal bekijken
Al uw post online overzichtelijk bij elkaar hebben? Stap over op digitale post.

Aanmelden nieuwsbrief
Schrijf u in voor de digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Reparatie melden?
Uw reparatieverzoek meldt u gemakkelijk digitaal via ‘Mijn Rijnhart'. Of neem contact met ons op.

Bepaalde storingen kunt u rechtstreeks bij onze partner melden

  • Storing aan CV-ketel of verwarming: installatiebedrijf Leenards, bel 070 355 84 84.

  • Glasschade: glasbedrijf Van Muiden, bel 071 522 34 39.

  • Verstopping van riolering, wc of gootsteen: Riool.nl: 085 27 37 613.

Handige telefoonnummers
In dit overzicht met handige telefoonnummers vindt u de contactgegevens van onze partners. Zoals onderhoudspartners, gemeenten en huurdersorganisaties.

Bepaalde kleine reparaties zijn voor uw eigen rekening
In het boekje “Wie repareert wat?” leest u wie voor welke reparatie verantwoordelijk is: u of Rijnhart Wonen. En welke reparaties onder het onderhoudsabonnement vallen.

Onderhoudsabonnement en fondsen
U wilt zich geen zorgen maken over reparaties of ontstoppingen. Sluit daarom voor een klein bedrag per maand extra een abonnement of verzekering bij ons af. Dan regelen wij onderhoud, reparaties en ontstoppingen voor u. Wel zo gemakkelijk!

Tips voor klein onderhoud
We helpen u graag een handje met slimme onderhoudstips om reparaties te voorkomen.

Veilig en fijn wonen
We helpen u ook graag met tips over fijn en veilig wonen. Zoals hoe om te gaan met het groen in uw (gezamenlijke) tuin of op uw balkon, en de schoonmaak van uw portiek of galerij. En adviezen om bijvoorbeeld vocht, schimmel en ongedierte te voorkomen.

In de wijk

Maak kennis met Constantijn, uw dagelijks beheerder.


"Wij willen dat u zich thuis voelt in uw woning. En dat uw woonomgeving schoon en veilig is en zonder gebreken. Heeft u vragen of klachten hierover? Dan kunt u bij mij terecht."

Bent u goed verzekerd?
Voor schade aan uw woning hebben wij al een opstalverzekering voor u geregeld. Kijk goed na of u een inboedelverzekering heeft, deze regelt en betaalt u zelf. Belangrijk om te doen, want met een inboedelverzekering dekt u schade aan uw eigen spullen als er onverhoopt toch iets misgaat.

Woning aanpassen
Lees de regels en de aanvraagprocedure voor zelf klussen: wat mag wel en niet

Sociaal Beheer
U kunt bij het team Sociaal Beheer terecht als u vragen heeft over huurincasso, complexe overlast, vragen van of over bewonerscommissies, (vermoeden van) woonfraude en ideeën om de leefbaarheid te vergroten.

Bewonerscommissies
Via de bewonerscommissie van uw complex heeft u inspraak in de besluiten over uw complex. U kunt een bewonerscommissie oprichten als uw complex uit minimaal 25 woningen bestaat. Onze woonconsulent en uw huurdersorganisatie helpen u graag.

Huurdersorganisaties
Als huurder van ons heeft u altijd inspraak in onze besluitvorming via uw huurdersorganisatie. U kunt zelf lid worden van uw huurdersorganisatie: HBVV (Voorschoten), De Huurderij (Leiderdorp én Zoeterwoude) of HBOL (Leiderdorp).

Huur opzeggen
De huur zegt u op via ‘Mijn Rijnhart’. Lukt dat niet? Kom dan langs op kantoor. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

Klachten
Bent u niet (geheel) tevreden ondanks onze inzet om ervoor te zorgen dat u prettig kunt wonen? Lees wat u kunt doen als u opmerkingen of klachten heeft.

Contact
Neem bij vragen contact met ons op.